آی هوم ، مطمئن ترین آژانس املاک در ترکیه

آکادمی

معرفی بخش اروپایی استانبول

4 اسفند 1400
بدون پاسخ
5/5
5/5

شهر استانبول به عنوان پایتخت کشور ترکیه شهری شامل دو بخش اروپایی و آسیایی است. این شهر در هر بخش از خود دارای ویژگی‌هایی است که شاید در بخش دیگر وجود نداشته باشد.

بخش اروپایی استانبول نسبت به بخش آسیایی آن وسعت کمتری دارد. اما معمولا گردشگران بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. چون جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بیشتری در این بخش دیده می‌شود. در نتیجه بخش اروپایی همواره شلوغ‌تر است. به همین دلیل بیشتر کافه‌های این بخش حتی در طول شب نیز باز است. میدان تکسیم به عنوان معروف‌ترین میدان ترکیه و خیابان استقلال به عنوان یکی از دیدنی‌ترین خیابان‌های استانبول در این بخش واقع شده است.

با این اوصاف اگر به گشت و گذار در شهر مخصوصا در هنگام شب علاقه دارید پیشنهاد می‌شود حتما از بخش اروپایی استانبول دیدن کنید. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این بخش کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه، کاخ گالاتا، مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی است. البته اینها تنها تعدادی از جاذبه‌های دیدنی این بخش هستند. در حالت کلی استانبول پر از وسایل نقلیه عمومی است. لذا در بخش اروپایی نیز تعداد این وسایل از جمله تاکسی، مترو، اتوبوس و… بسیار است. البته تعداد این وسایل در بخش‌های مختلف استانبول متفاوت است. مثلا تعداد خطوط اتوبوس در بخش اروپایی بیشتر از بخش آسیایی است. در حالی که تعداد خطوط مترو در بخش آسیایی بیشتر است.

بیشترین شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استانبول نیز در بخش اروپایی قرار دارند. با اینکه دفتر مرکزی دانشگاه مرمر به عنوان تنها دانشگاه بین‌قاره‌ای دنیا در بخش آسیایی قرار دارد اما تعداد دانشگاه‌ها در بخش اروپایی بیشتر است. از آنجا که بخش اروپایی استانبول شلوغ‌تر است آمار جرم و جنایت در این بخش بیشتر است که احتمالا به دلیل جمعیت زیاد آن است.

با اینکه بخش اروپایی از وجود جاذبه‌های دیدنی بیشتری برخوردار است و بیشتر هتل‌ها و مراکز خرید و مراکز تفریحی و رفاهی در این بخش قرار دارد اما بخش آسیایی زیباتر و بسیار سرسبزتر است. فرودگاه بین‌المللی آتاتورک در شمال بخش اروپایی واقع شده است. این بخش فرودگاه دیگری نیز دارد که به تازگی راه‌اندازی شده است. این فرودگاه که در منطقه آرناوت کوی واقع شده محل برگزاری بسیاری از پروازهای استانبول است. 

یکی دیگر از ویژگی‌های بخش اروپایی استانبول وجود باشگاه‌های ورزشی بیشتر نسبت به بخش آسیایی است. مهم‌ترین باشگاه‌های استانبول شامل باشگاه‌های بشیکتاش و قاسم پاشا و گالاتاسرای در این بخش مشغول به فعالیت هستند. این در حالی است که در بخش آسیایی فقط یک باشگاه با نام فنر باغچه فعالیت می‌کند. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ارسال شماره خود مشاورین آی هوم در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

جدیدترین مقالات

جدیدترین پروژه ها

سوال دارید ؟

با مشاوران ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید

آنلاین بودن تیم ما ۲۴/۷

۰۰۹۰۵۵۲۸۱۷۰۰۰۰

Shop
Wishlist
0 items Cart
My account
Call Now Buttonتماس بگیرید