آی هوم ، مطمئن ترین آژانس املاک در ترکیه

آکادمی

قوانین تولد نوزاد در ترکیه

28 بهمن 1400
بدون پاسخ
5/5
5/5

آیا تولد نوزاد در ترکیه امتیاز ویژه ای مانند امکان اخذ شهروندی یا پاسپورت ترکیه را برای والدین به همراه دارد؟ این یکی از پرسش هایی است که برای بسیاری از والدین جوان و افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند مطرح می شود. در این پست قصد داریم به طور خلاصه به پرسش های شما در ارتباط با قوانین تولد نوزاد در ترکیه پاسخ بدهیم.

مهم ترین قوانین تولد نوزاد در ترکیه

  • تولد نوزاد در ترکیه برای اتباع خارجی با هیچ گونه مانع و محدودیتی روبرو نیست و اتباع خارجی می توانند برای به دنیا آوردن فرزند خود به هر یک از بیمارستان های خصوصی یا دولتی ترکیه مراجعه کنند. هزینه ی زایمان در ترکیه بسته به دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان و طبیعی یا سزارین بودن زایمان متفاوت است. هزینه ی زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی ترکیه برای افرادی که از بیمه ی تأمین اجتماعی دولت ترکیه برخوردار هستند، بسیار کم و در بسیاری از موارد کاملاً رایگان است.
  • مهم ترین قانون تولد نوزاد در ترکیه این است که امکان دریافت شهروندی ترکیه با تولد نوزاد در خاک این کشور وجود ندارد و در این کشور قوانین تولد نوزاد پیرو اصل خون است نه اصل خاک. به این معنی که نوزادانی که در این کشور متولد می شوند صرف تولد در خاک ترکیه شهروند این کشور محسوب نمی شوند و برای این کار حداقل یکی از والدین آنها باید ترک باشد. بنابراین، اگر هیچ یک از والدین نوزاد شهروند ترکیه نباشند، اخذ شهروندی ترکیه از طریق تولد فرزند در خاک این کشور امکان پذیر نیست. به عبارت دیگر اتباع خارجی برای دریافت شناسنامه ی فرزند خود بایستی به سفارت کشور خودشان مراجعه کنند. 
  • قوانین تولد نوزاد در ترکیه می گویند که اگر یکی از والدین تابعیت ترک و یکی دیگر تابعیت خارجی داشته باشد و ازدواج به صورت رسمی ثبت شده باشد، نوزاد از بدو تولد تابعیت ترکیه را دریافت می کند. 
  • طبق قوانین تولد نوزاد در ترکیه اگر پدر دارای تابعیت ترک و مادر دارای تابعیت خارجی باشد و ازدواج آنها رسماً ثبت نشده باشد، در صورتی که ایجاد نسبیت صورت بگیرد، باز هم نوزاد از بدو تولد تابعیت این کشور را دریافت می کند. 
  • قوانین تولد نوزاد در ترکیه به افراد دو تابعیتی، مانند افرادی که از طریق خرید ملک در ترکیه تابعیت این کشور را دریافت کرده اند، این امکان را داده است که بتوانند برای فرزندانی که در خاک این کشور به دنیا می آورند هم از ترکیه و هم از سفارت کشور خودشان شناسنامه بگیرند. به عبارتی فرزندان افراد دو تابعیتی که در خاک ترکیه متولد می شوند هم دو تابعیتی محسوب می شوند.
  • یکی از متفاوت ترین قوانین تولد نوزاد در ترکیه این است که اگر یکی از والدین تابعیت ترک و دیگری تابعیت خارجی داشته باشد، والدین می توانند برای فرزند خود دو اسم انتخاب کنند.

در انتها مجدداً تأکید می کنیم که اتباع خارجی و شهروندان ایرانی نمی توانند از طریق تولد فرزند در خاک ترکیه حق اقامت و شهروندی این کشور را به دست بیاورند و برای گرفتن اقامت ترکیه بایستی از یکی از مطمئن ترین روش های دریافت اقامت ترکیه اقدام کنند. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ارسال شماره خود مشاورین آی هوم در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

جدیدترین مقالات

جدیدترین پروژه ها

سوال دارید ؟

با مشاوران ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید

آنلاین بودن تیم ما ۲۴/۷

۰۰۹۰۵۵۲۸۱۷۰۰۰۰

Shop
Wishlist
0 items Cart
My account
Call Now Buttonتماس بگیرید