آی هوم ، مطمئن ترین آژانس املاک در ترکیه

آکادمی

نحوه رفت‌ آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول

28 بهمن 1400
بدون پاسخ
5/5
5/5

همانطور که می دانید شهر استانبول یک شهر اوراسیایی است و بسیاری از افرادی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند ممکن است درباره نحوه رفت و‌ آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول با پرسش هایی روبرو بشوند. در این پست قصد داریم نحوه رفت و‌ آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول به 6 روش مختلف را با شما در میان بگذاریم.

راه های رفت‌ و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول

رفت و آمد بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول راه های مختلفی دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

۱. اتومبیل شخصی یا تاکسی

در صورتی که در ترکیه اتومبیل خریداری یا کرایه کرده باشید می توانید با اتومبیل خود و از طریق سه پلی که بخش های آسیایی و اروپایی را به هم متصل می کنند، بین این دو بخش رفت و آمد کنید. البته برای عبور از این پل ها موظف به پرداخت هزینه هستید. هزینه ی عبور از پل اول و دوم معادل ۸ لیر و ۲۵ کروش، و هزینه ی عبور از پل سوم معادل ۱۹ لیر است. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این پل ها گاهی ممکن است با ترافیک سنگینی روبرو شوید.

تاکسی ها نیز برای رفت و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول از همان مسیری که در بالا به آن اشاره کردیم عبور می کنند. البته هزینه ی تاکسی در استانبول به مراتب بالا و بسته به ساعت سرویس دهی و مبدأ و مقصد شما متفاوت است و با تاکسیمتر محاسبه خواهد شد.

۲. متروبوس

دومین راه برای رفت و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول استفاده از متروبوس است که نسبت به تاکسی هزینه ی کمتری دارد. منظور از متروبوس همان اتوبوس های تندرویی است که در خط ویژه حرکت کرده و غرب و شرق استانبول را به یکدیگر متصل می کنند. از مزیت های متروبوس می توانیم به فعالیت شبانه روزی آن و حرکت اتوبوس ها با فاصله ی کم در طول روز اشاره کنیم.

۳. متروی مارمارای

سریعترین راه رفت و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول استفاده از متروی خط مارمارای است که مسیر تونل آن از زیر دریا می گذرد.

۴. تونل اوراسیا

چهارمین راه برای رفت و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول گذشتن از تونل اوراسیا است که خیابان کندی را به ابتدای اتوبان D100 متصل می کند. طول این تونل تقریباً ۱۵ کیلومتر بوده و عمیق ترین نقطه ی آن در ارتفاع منهای ۱۰۶ متر از سطح دریا واقع شده است. هزینه ی عبور از تونل اوراسیا برای اتومبیل های سواری معادل ۵۳ لیر است.

۵. کشتی های مسافربری

یکی از جذابترین راه ها برای رفت و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول استفاده از کشتی های مسافربری است که در اسکله های قسمت های مختلف اروپایی و آسیایی مستقر هستند. رفت و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی با کشتی بسیار سریع انجام می شود و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است و همین باعث محبوبیت بالای ای روش میان افرادی شده که قصد رفت و آمد بین این دو بخش را دارند.

۶. کشتی های اتومبیل بر

آخرین روشی که برای رفت و آمد بین بخش اروپایی و آسیایی استانبول معرفی می کنیم، استفاده از کشتی های بزرگ اتومبیل بری است که می توانید به وسیله ی آنها، سوار بر اتومبیل شخصی خود بین دو قاره ی آسیا و اروپا رفت و آمد کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ارسال شماره خود مشاورین آی هوم در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

جدیدترین مقالات

جدیدترین پروژه ها

سوال دارید ؟

با مشاوران ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید

آنلاین بودن تیم ما ۲۴/۷

۰۰۹۰۵۵۲۸۱۷۰۰۰۰

Shop
Wishlist
0 items Cart
My account
Call Now Buttonتماس بگیرید