آی هوم ، مطمئن ترین آژانس املاک در ترکیه

آکادمی

آشنایی با وکالت نامه خرید ملک در ترکیه

30 بهمن 1400
بدون پاسخ
5/5
5/5

در این پست قصد داریم اطلاعات لازم در مورد وکالت خرید ملک در ترکیه را با شما در میان بگذاریم.

وکالت خرید ملک چیست؟

وکالت خرید ملک یک اجازه رسمی و قانونی است که خریدار به شخص دیگری اجازه می دهد تا به جای او، سند ملک را دریافت کند. همچنین در وکالت نامه می توان مسئولیت های مختلفی را در قالب وکالت، به وکیل داد. وکالتنامه خرید ملک یک مجوز رسمی و قانونی است. بنابراین باید مفاد و مدت زمان آن برحسب نیاز تنظیم شود. 

وکیل کیست؟

وکیل می تواند یک شخص مطمئن یا وکیل رسمی باشد که خریدار، وکالت خرید ملک را به او می دهد تا بتواند سند ملک را به جای خریدار دریافت نماید. این نکته قابل ذکر است که هیچ وقت به هیچ کس مخصوصا افرادی که کاملا مورد اعتماد نیستند، نباید وکالتنامه بدون تاریخ داد. 

مجوزهای موجود در وکالتنامه خرید ملک:

  1. دریافت سند ملک
  2. گرفتن حق امتیاز آب و برق و گاز
  3. گرفتن حق شهروندی

در وکالتنامه خرید ملک، معمولا مورد اول و دوم قرار دارد. اما اگر خریدار بخواهد با خرید ملک، حق شهروندی را نیز دریافت کند، باید وکالت را به یک وکیل مهاجرت، بدهد تا تمام کارها از جمله گرفتن سند ملک تا حق شهروندی را انجام دهد. اما اگر فقط قصد خرید ملک را دارد، کافی است که وکالت را به یک شخص مورد اعتماد دهد تا خرید خانه را انجام دهد. 

روش های تنظیم وکالت خرید ملک در ترکیه:

  1. اولین و مطمئن ترین روش این است که خریدار، شخصا به ترکیه برود و به همراه یک مترجم رسمی به یکی از دفاتر رسمی نوتر مراجعه کند. در این صورت وکالتنامه، طبق اصول مورد قبول ادارات دولتی ترکیه تنظیم می شود. 
  2. روش دوم، مراجعه به سفارت ترکیه در ایران است. برای این کار، خریدار با یک مترجم رسمی قوه قضاییه به بخش حقوقی سفارت ترکیه در ایران مراجعه کرده و وکالتنامه را تنظیم می کند. این روش، یک روش مطمئن است زیرا وکالتنامه ای که در سفارت ترکیه تنظیم شود، مورد  قبول ادارات دولتی ترکیه می باشد. 
  3. سومین روش برای کسی که نمی تواند شخصا به ترکیه برود یا به سفارت ترکیه مراجعه کند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، خریدار به یکی از دفاتر رسمی ایران مراجعه کرده و یک وکالتنامه تنظیم می کند. سپس این وکالتنامه را به زبان ترکی استانبولی ترجمه کرده و باید به تایید قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و سفارت ترکیه در ایران، برساند. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ارسال شماره خود مشاورین آی هوم در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

جدیدترین مقالات

جدیدترین پروژه ها

سوال دارید ؟

با مشاوران ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید

آنلاین بودن تیم ما ۲۴/۷

۰۰۹۰۵۵۲۸۱۷۰۰۰۰

Shop
Wishlist
0 items Cart
My account
Call Now Buttonتماس بگیرید