آی هوم ، مطمئن ترین آژانس املاک در ترکیه

آکادمی

رجیستری تلفن همراه در ترکیه

28 بهمن 1400
بدون پاسخ
5/5
5/5

یکی از مسائل مهم برای مسافرین و مهاجرین به ترکیه این است که بتوانند در خاک این کشور از تلفن همراه خود استفاده کنند. برای استفاده از موبایل در ترکیه بایستی حتماً به قوانین رجیستری تلفن همراه در ترکیه توجه داشته باشید در غیراینصورت امکان دارد گوشی شما در ترکیه از دسترس خارج شود.

رجیستری تلفن همراه چیست

منظور از رجیستر کردن تلفن همراه، شناسنامه دار کردن گوشی موبایل و ثبت مشخصات آن در دفاتر ادارات مربوطه است. رجیستری تلفن همراه در ترکیه نیز مانند ایران ضروری بوده و به منظور جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق به بازار انجام می شود.

قوانین رجیستری تلفن همراه در ترکیه

  • مسافرین و اتباع خارجی برای سفر و اقامت کوتاهتر از ۴ ماه، نیازی به رجیستر کردن موبایل در ترکیه ندارند.
  • مسافرین و اتباع خارجی که قصد سفر و اقامت طولانی تر از ۴ ماه در ترکیه را دارند، تا مدت یکسال بعد از ورود به خاک این کشور برای رجیستری تلفن همراه خود فرصت دارند.
  • هزینه ی رجیستر کردن موبایل در ترکیه برای سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۰۰ لیر اعلام شده و برای تمامی مدل ها و برندهای مختلف گوشی های موبایل یکسان است.
  • در صورت عدم رجیستری تلفن همراه در ترکیه طی مدت تعیین شده، تلفن همراه مورد نظر برای همیشه در خاک ترکیه از دسترس خارج خواهد شد.

روش رجیستری تلفن همراه در ترکیه

رجیستری موبایل در ترکیه به ۲ روش انجام می شود:

۱. رجیستری تلفن همراه در ترکیه با کارت اقامت یا کارت شهروندی

در این روش ابتدا بایستی به همراه اصل پاسپورت یا کارت اقامت و یا کارت شهروندی خود به یکی از دفاتر پستی ترکیه مراجعه کنید و با ارائه ی مدارک لازم رمز دولت الکترونیک ترکیه (e-Devlet) را دریافت نمایید. برای ادامه مراحل رجیستری موبایل در ترکیه، بعد از دریافت رمز دولت الکترونیک به بخش رجیستری موبایل وبسایت دولت الکترونیک ترکیه به آدرس www.turkiye.gov.tr مراجعه کرده و با پرداخت وجه درخواستی فرایند رجیستری را تکمیل نمایید.

۲. رجیستری تلفن همراه در ترکیه بدون کارت اقامت یا شهروندی

این روش ویژه ی افرادی است که فاقد کارت اقامت یا شهروندی ترکیه هستند و قصد دارند بیش از ۴ ماه در خاک ترکیه حضور داشته باشند. در این روش بایستی به همراه کد  IMEI گوشی موبایل و کارت شناسایی خود به اداره مالیات ترکیه مراجعه کرده و مدارک و فرم‌های لازم را تکمیل نمایید. در این مرحله یک کارت ویژه برای مراحل بعدی و یک فیش بانکی به منظور پرداخت هزینه رجیستری به شما تحویل داده می شود. پس از پرداخت هزینه رجیستری موبایل در ترکیه، بایستی به همراه فیش بانکی پرداخت شده، کپی صفحه اول پاسپورت و آخرین مهر ورود به ترکیه، به یکی از نمایندگی های تلفن همراه مراجعه کنید. در این مرحله فرایند رجیستری تلفن همراه در ترکیه برای افراد فاقد کارت اقامت یا شهروندی تکمیل می شود و گوشی موبایل شما، ظرف مدت یک تا هفت روز، رجیستر خواهد شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ارسال شماره خود مشاورین آی هوم در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

جدیدترین مقالات

جدیدترین پروژه ها

سوال دارید ؟

با مشاوران ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید

آنلاین بودن تیم ما ۲۴/۷

۰۰۹۰۵۵۲۸۱۷۰۰۰۰

Shop
Wishlist
0 items Cart
My account
Call Now Buttonتماس بگیرید