آی هوم ، مطمئن ترین آژانس املاک در ترکیه

آکادمی

پرداخت قبوض در ترکیه

30 بهمن 1400
بدون پاسخ
5/5
5/5

در این مقاله اطلاعات لازم درباره قبوض آب و برق و گاز و نحوه پرداخت آن را با شما مطرح می کنیم.

روش به نام زدن قبض های آب و برق و گاز در ترکیه:

به طور کلی قبض های آب و برق و گاز در ترکیه باید به نام ساکن ملک زده شود. ساکن ملک می تواند مالک یا مستاجر باشد که برای به نام زدن فرقی ندارد. برای این کار لازم است ساکن ملک، پاسپورت یا اقامت ترکیه داشته باشد. در صورت عدم داشتن اقامت یا پاسپورت ترکیه، باید یکی که این شرایط را داشته باشد را  به عنوان کفیل در نظر بگیرد و تمام قبوض به نام کفیل ثبت شود.

این نکته قابل ذکر است که در مجتمع هایی که پایان کار ندارند، قبوض جدا وجود ندارد و هزینه قبض  ها توسط مدیریت مجتمع محاسبه می شود.

مدارک لازم برای به نام زدن قبوض گاز و آب:

  1. سند ملک یا اجاره نامه
  2. شماره کنتور یا تاسیسات نوماراسی
  3. بیمه ملک یا داسک
  4. اقامت یا پاسپورت ترکیه

برای به نام زدن قبوض گاز و آب، لازم است که ساکن با همراه داشتن مدارک فوق، به اداره آب و گاز محل سکونت خود مراجعه کرده و در آنجا، مسئول مربوطه مدارک را گرفته و کنتور را به نام شخص، تغییر می‌دهد بعد از چند ساعت پیامک تایید برای شخص ارسال می شود که نشان دهنده تغییر نام با موفقیت است. 

مدارک لازم برای قبض برق:

برای به نام زدن قبض برق، علاوه بر اقامت یا پاسپورت ترکیه می‌توان از پاسپورت ایرانی نیز استفاده کرد. شخص ساکن با همراه داشتن داسک یا بیمه ملک، اجاره نامه یا سند منزل و پاسپورت یا اقامت به اداره برق نزدیک محل سکونت مراجعه کرده و کنتور را به نام خود، تغییر می دهد. 

ابطال قبوض بعد از تغییر محل سکونت:

باید به این نکته توجه کرد که ساکن اگر مستاجر است باید بعد از اتمام مدت اجاره، به اداره های مربوطه مراجعه کرده و نسبت به ابطال قبوض اقدام کند. همچنین اگر کنتور بدهی قبلی داشته باشد، پرداخت به عهده مستاجر یا مالک قبلی است مگر این که بین صاحب ملک و ساکن توافقی در مورد پرداخت بدهی ایجاد شده باشد. 

برق یا گاز:

این نکته را باید دقت کرد که هزینه برق در ترکیه از هزینه گاز خیلی کمتر است. بنابراین منازلی که از وسایل پخت و پز و تهویه برقی استفاده می کنند، به صرفه تر هستند. بنابراین باید در اجاره یا خرید ملک به این موضوع دقت کرد. 

روش های پرداخت قبوض:

روش های پرداخت قبض ها مثل ایران به دو دسته کلی تقسیم می شود:

  1. پرداخت حضوری
  2. پرداخت اینترنتی 

در روش پرداخت حضوری، ساکن باید به مراکز مربوطه، مراجعه کرده و حضوری قبوض را پرداخت کند. در روش اینترنتی، می توان با استفاده از اینترنت بانک و با وارد کردن شماره قرارداد روی قبض، هزینه قبوض را پرداخت کرد.  همچنین می توان با فعال کردن گزینه اتوماتیک، هر ماه قبض را به طور خودکار پرداخت کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ارسال شماره خود مشاورین آی هوم در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

جدیدترین مقالات

جدیدترین پروژه ها

سوال دارید ؟

با مشاوران ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید

آنلاین بودن تیم ما ۲۴/۷

۰۰۹۰۵۵۲۸۱۷۰۰۰۰

Shop
Wishlist
0 items Cart
My account
Call Now Buttonتماس بگیرید